Ekonomi

Opel Corsa B 30. yılını kutluyor

Opel’in 1993’ten 2000’e kadar ürettiği ikinci nesil Corsa modeli, 2023 yılı itibariyle 30. yaşını kutluyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre Opel’in uzun soluklu başarı öykülerinden biri olan Corsa, 1993 yılında yollarla buluşan ikinci nesil ile B segmentinde başlı başına bir dönemi kapattı ve yeni bir anlayış başlattı.

1982’deki lansmanından bu yana üretilen 14,5 milyondan fazla birim ile Corsa, 2021’de İngiltere’nin en çok satan arabası ve son iki yılda Almanya’nın en tanınan küçük arabası oldu. Her zamankinden daha çağdaş, daha dijital ve daha çeşitli yeni Opel Corsa, 2023’ün son çeyreğinden itibaren Türkiye yollarında buluşmaya hazırlanıyor.

Yeni Opel Corsa, “Corsa Electric” adı altında iki farklı pil seçeneğiyle ilk kez elektrikli olarak satışa çıkıyor. Ayrıca Corsa’nın 2019’da küçük otomobil segmentinde tanıttığı adaptif Intelli-Lux LED Matrix farlar da optimize edildi. Opel Corsa’yı bu kadar büyük bir başarıya ulaştıran belki de en değerli unsur, üst sınıflarda görmeye alıştığımız yeniliklerin kompakt segment alıcılara uygun fiyatlarla sunulabilmesi.

Hideo Kodama liderliğindeki tasarımcılar Corsa B için yola çıktıklarında değerli bir risk aldılar. Köşeli Corsa A’nın büyük başarısına rağmen Rüsselsheim, Corsa B’yi kadınlar için daha çekici hale getirmeye karar verdi. Böylece Hideo Kodama, iri gözleri andıran farları olan çok daha yuvarlak, daha yumuşak tasarım çizgilerine sahip bir Corsa tasarladı. Pürüzsüz, yuvarlak formlar, birkaç yıl önce Junior konseptinden ilham aldı. Ancak yuvarlatılmış tasarım çizgileri sadece görsel bir unsur değil aynı zamanda sürüş açısından da değerli bir kazanım sağlıyordu. Modelin aerodinamiği iyileştirildi ve yakıt tüketimi de azaldı.

Bunların yanı sıra 3 ve 5 kapılı modellerin tasarım farkı da göze çarpıyordu. Tasarımcılar benzersiz karakterlere sahip iki farklı model ortaya çıkardı. 3 kapılı versiyona coupe tarzı bir arka kısım ile sportif bir siluet kazandırdılar. 5 kapılı versiyon, daha dik bagaj kapağına sahip aile versiyonuydu. Arka koltuk yolcuları için arka kısım daha genişti. Ayrıca bagaj hacmi maksimum 1.150 litreye kadar artırılabiliyor.

Opel Corsa B, özellikle zengin çalışma çeşitliliği ile ön plana çıktı. Eco’dan Swing’e, Joy’dan Sport’a ve GSi’ye kadar 5 farklı donanım seviyesi vardı. Uyumlu kumaş desenleri ve renkleri sayesinde her zevke uygun bir seçenek sunuyordu. Opel, 3 ve 5 kapılı hatchback modellerine ek olarak, bazı pazarlar için bir station wagon, 4 kapılı bir sedan ve bir pikap olmak üzere farklı versiyonlar da üretti.

Yapılan iyileştirmeler konfor ve daha da önemlisi güvenlik açısından fayda sağlamıştır.

Corsa A’dan Corsa B’ye geçişte yapılan iyileştirmeler konfora ve daha da önemlisi güvenliğe fayda sağladı. Corsa 10 santimetre büyüyerek yaklaşık 3,73 metre uzunluğa ulaştı. Daha uzun bir dingil mesafesine ve son derece kısa gövde sarkıntılarına sahiptir. Bunun dışında ön cam daha da öne çekilmiş ve 5 kapılı modelin arkası daha dik bir açıya sahip olmuş. Tüm bu önlemler, Corsa B’nin baş, omuz ve bacak mesafesi ve hareket özgürlüğü açısından sınıfının en iyisini sunmasını sağlamıştır.

Geniş cam alanlar ve ince sütunlar, aydınlık, havadar bir iç atmosfer yaratmış ve başarılı bir görünüm sağlamıştır. Yanlardaki özel bir ön cam çerçevesi, kötü havalarda bile her yönde net görüş sağlamak için yağmur suyunu camlardan uzak tutuyordu. Ayrıca aerodinamik olarak tasarlanan yan ayna gövdesinde, ayna yüzeyinde ve camlarda kir birikmesini engelleyen küçük bir çıkıntı bulunuyordu.

Corsa B, kompakt otomobil segmentinde yeni güvenlik standartları belirliyor. Gövdenin burulma sertliği önceki nesle göre yüzde 40 artmıştı. Bu sınıfta ilk kez yandan çarpma durumunda yolculara ek koruma sağlayan kapılarda çift çelik darbe bariyerleri ve ön koltuklarda mekanik aktif gergili emniyet kemerleri standart olarak sunuluyor. Ek olarak, fırlatmadan kısa bir süre sonra sürücü için tam boy bir hava yastığı tanıtıldı.

Ailenin sportif üyesi Corsa GSi 16V, 1993 yılında yollara çıktı. Zamanın en hızlı Corsa’sı, gövde renginde yan etekler ve tamponların yanı sıra ön ve arka rüzgarlıklara sahipti. Standart donanım ayrıca elektronik kontrollü ABS, zaman göstergesi ve geniş lastikleri içeriyordu. Corsa GSi, 0’dan 100 kilometreye 9.5 saniyede çıkabiliyor ve maksimum 195 kilometre hıza ulaşabiliyordu. Sportif bir şasi ve gazlı amortisörler, performansı yola aktarmaya yardımcı oldu. Spor koltuklar ve deri direksiyon, kokpitte gerçek bir atmosfer yaratmış.

Corsa B, verimlilik açısından da standartları belirliyor

Opel’in her zaman öncelikleri arasında yer alan sürdürülebilirlik ve kaynakların korunması, o yıllarda sorumlulukların sürüş keyfi ile birleştirilebileceğini gösterdi. Corsa B, yakıt enjeksiyonlu ve katalitik konvertörlü benzinli motorları sayesinde verimlilik konusunda da standartları belirliyordu.

Verilen bilgilere göre Corsa, 1.2 litrelik (33 kW/45 HP) ekonomik motoruyla, 1993 yılında yollara çıktığında üç yıl sonra yürürlüğe girecek olan emisyon standartlarını karşılamayı başardı. General German Automobile Club) ve ÖAMTC (Austrian Automobile, Motorcycle and Turing Club) ortalama yakıt tüketimi 4,66 litre/100 kilometre olan Corsa Eco, ağırlık ve performans açısından “Avrupa’nın En Ekonomik Otomobili” oldu. Aynı zamanda 1990’ların başında sadece 72 desibellik bir geçiş sesiyle Avrupa’nın en sessiz arabalarından biriydi.

Ayrıca Opel, 1990 yılında otomotiv plastikleri için bir geri dönüşüm döngüsüne sahip olan ilk otomobil üreticisi oldu. Bu bağlamda, Corsa B’nin tasarım aşamasında ömrünü tamamlamış araçların geri dönüşümü de düşünüldü. -remove sabitleme teknikleri ile her bileşen geri dönüşüme değerli katkılar sağlamıştır. 30 yıl önce Eisenach Fabrikasında başlayan üretim serüveni ile Corsa, Avrupa’nın en modern ve kaynakları verimli kullanan otomobil fabrikalarından birinde üretildi.

haber-derik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu